• Bij Dierenkliniek Duinoord gelden de volgende regels:

    1. Onze dienstverlening is gebaseerd op wederzijds respect. Zoals u van ons een professionele respectvolle houding mag verwachten, verwachten wij dat ook van onze klanten ten opzichte van alle medewerkers en klanten binnen de praktijk.

    2. Bedreiging, intimidatie en elke andere vorm van ongewenst gedrag wordt niet getolereerd.

    3. Volg te allen tijde instructies op van het personeel.

    4. Houd rekening met andere klanten en patiënten. Honden dienen binnen de kliniek aangelijnd te zijn. Zorg ervoor dat uw huisdier andere patiënten in de wachtkamer niet tot last is.

  • Op alle (behandelings)overeenkomsten zijn van toepassing de Algemene voorwaarden van de
    Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde, gedeponeerd ter griffie van de
    Arrondissementsrechtbank te Utrecht onder nummer 22/2008, die via deze website geprint
    kunnen worden.


    Algemene Voorwaarden KNMvD, versie 2018, gedeponeerd bij de Rechtbank
    Midden Nederland onder nummer 22/2008


    Artikel 1: Definities
    In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:
    Behandelingsovereenkomst: de overeenkomst (van opdracht) tussen de Dierenartsenpraktijk
    en de Cliënt tot het verrichten van diergeneeskundige behandelingen, het leveren en/of
    toedienen van medicamenten en/of het geven van adviezen en/of het verrichten van
    (diergeneeskundige) keuringen.
    Cliënt: de eigenaar en/of de aanbieder van de Patiënt in wiens opdracht de Dierenartsenpraktijk
    de Behandelingsovereenkomst uitvoert.
    Debiteur: degene op wiens naam de factuur van de Dierenartsenpraktijk is gesteld.
    Dierenarts: degene die op grond van (thans) de Wet Dieren tot de uitoefening van de
    diergeneeskunde is toegelaten en is ingeschreven in het daartoe bestemde register, die lid van de
    Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde is en die in opdracht van de Cliënt
    diergeneeskundige (be)handelingen verricht en/of, in het kader daarvan medicamenten levert
    en/of verkoopt en/of toedient en/of overige diergeneeskundige adviezen geeft en diensten
    verricht.
    Dierenartsenpraktijk: de Dierenarts(en) als hierboven gedefinieerd alsmede de praktijk die de
    Dierenarts(en) met gebruikmaking van alle (hulp)personen, waaronder begrepen maar niet
    uitsluitend dierenartsen, assistentes laboranten e.d., al dan niet op basis van een
    arbeidsovereenkomst, voer(t)(en) , in welke juridische rechtsvorm en/of samenwerking dan ook.
    Patiënt: het door de Cliënt ter behandeling aangeboden dier, de dieren of de groepen van dieren
    en/of het dier, de dieren of groepen van dieren waarover en/of ten behoeve waarvan
    medicamenten worden geleverd en/of toegediend en/of overige diergeneeskundige adviezen
    worden gegeven en diergeneeskundige diensten worden verricht.


    Artikel 2: Toepasselijkheid
    2.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en
    overeenkomsten, waaronder Behandelingsovereenkomsten, tussen de
    Dierenartsenpraktijk en de Cliënt waarbij de Dierenartsenpraktijk goederen en of diensten
    van welke aard en onder welke benaming dan ook levert aan de Cliënt, voor zover daarvan
    niet uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
    2.2 Eventuele door de Cliënt gehanteerde algemene voorwaarden zijn niet van toepassing en
    worden door de Dierenartsenpraktijk uitdrukkelijk van de hand gewezen.
    2.3 Aanvullende en/of afwijkende voorwaarden gelden alleen tussen partijen indien de
    Dierenartsenpraktijk uitdrukkelijk en schriftelijk met deze aanvullende en/of afwijkende
    voorwaarden heeft ingestemd.


    Artikel 3: Totstandkoming overeenkomst
    3.1 Alle aanbiedingen en andere uitingen van de Dierenartsenpraktijk tot het sluiten van een
    overeenkomst zijn vrijblijvend, tenzij door de Dierenartsenpraktijk schriftelijk anders is
    aangegeven.
    3.2 De tussen de Dierenartsenpraktijk en de Cliënt te sluiten overeenkomst komt eerst
    rechtsgeldig tot stand vanaf het moment dat de overeenkomst door de
    Dierenartsenpraktijk schriftelijk is bevestigd, dan wel wanneer de Dierenartsenpraktijk
    met de uitvoering van de overeenkomst is begonnen en/of de te leveren medicamenten
    heeft geleverd en/of heeft toegediend.
    3.3 Indien een aanbod tot het sluiten van een overeenkomst uiteindelijk niet tot een
    definitieve overeenkomst leidt, is de Dierenartsenpraktijk te allen tijde gerechtigd om alle
    kosten die de Dierenartsenpraktijk heeft moeten maken om de aanbieding aan de Cliënt te
    doen, in rekening te brengen.
    3.4 De Dierenartsenpraktijk heeft het recht om het sluiten van een
    Behandelingsovereenkomst, ten aanzien van een aan hem ter behandeling aangeboden
    Patiënt, te weigeren en/of slechts onder bepaalde voorwaarden aan te nemen, indien de
    Dierenartsenpraktijk van mening is dat behandeling van de Patiënt geen, ofwel volstrekt
    onvoldoende, kans op succes heeft, tenzij de Dierenartsenpraktijk op grond van wettelijke
    en/of gedrags-/tuchtrechtelijke regelgeving verplicht is de aangeboden Patiënt wel te
    behandelen.


    Artikel 4: Inhoud overeenkomst

    4.1 De tussen de Dierenartsenpraktijk en de Cliënt gesloten Behandelingsovereenkomst is
    geen resultaatsverbintenis en leidt slechts tot een inspanningsverbintenis van de
    Dierenartsenpraktijk tot het leveren van een diergeneeskundige behandeling en/of advies
    en/of in het kader daarvan te leveren en/of toe te dienen medicamenten.
    4.2 De Dierenartsenpraktijk voert de in het vorige lid bedoelde werkzaamheden uit naar beste
    kunnen en met de zorgvuldigheid die van hem mag worden verwacht.
    4.3 De Dierenartsenpraktijk heeft het recht bij het uitvoeren van de
    Behandelingsovereenkomst gebruik te maken van derden.
    4.4 De Behandelingsovereenkomst kan ook bestaan uit het, leveren van diergeneesmiddelen
    en/of het toedienen van diergeneesmiddelen, voor zover wettelijk toegestaan en met
    inachtneming van het hierna bepaalde in artikel 4.5, door de Cliënt zelf, al dan niet in opdracht van derden, waaronder toediening in opdracht van overheidsinstanties. In het
    geval dat hiervan sprake is, is mede het bepaalde in artikel 8.8 van toepassing.
    4.5 Het enkele feit dat de Dierenartsenpraktijk betrokken is bij de verkoop, levering en/of
    toediening van diergeneesmiddelen en/of daarbij bijstand verleent, ontslaat de Cliënt
    en/of derden niet van de op de Cliënt en/of de betreffende derde ter zake de Patiënt uit
    hoofde van de wet- en regelgeving in het kader van de toediening en verstrekking van
    diergeneesmiddelen rustende verplichtingen, waaronder de administratieve
    verplichtingen.


    Artikel 5: Tussentijdse beëindiging overeenkomst
    5.1 De Behandelingsovereenkomst wordt tussentijds beëindigd door:
    - het uitdrukkelijk verzoek van de Cliënt, waarbij de Cliënt door de Dierenartsenpraktijk
    zo nodig zal worden gewezen op de mogelijke gevolgen van deze voortijdige
    beëindiging voor de Patiënt en, indien beëindiging geschiedt tegen het advies van de
    Dierenarts en/of de Dierenartsenpraktijk in, erop zal worden gewezen dat dit zal
    geschieden op risico van de Cliënt en zo nodig de Cliënt hierover een schriftelijke
    verklaring laten afleggen. De Cliënt is verplicht hieraan zijn volledige medewerking te
    verlenen.
    - het overlijden van de Patiënt.
    - een eenzijdige beslissing van de Dierenartsenpraktijk, indien de Dierenartsenpraktijk
    van mening is dat van hem redelijkerwijs niet kan worden gevergd dat de
    diergeneeskundige behandeling zal worden voortgezet omdat er geen redelijke kans
    (meer) is op een beoogd en/of gewenst resultaat.
    - een eenzijdige beslissing van de Dierenartsenpraktijk indien het vertrouwen tussen
    de Dierenartsenpraktijk en de Cliënt op ernstige wijze is verstoord.
    5.2 Indien de Behandelingsovereenkomst op eenzijdig verzoek van de Dierenartsenpraktijk
    tussentijds wordt beëindigd dan zal de Dierenartsenpraktijk, alvorens hiertoe over te
    gaan, de Cliënt hierover informeren en zijn motivatie aan de Cliënt uiteenzetten tenzij dit
    niet of niet tijdig mogelijk is.
    5.3 Indien een overeenkomst voortijdig zal worden beëindigd dan zullen de gemaakte kosten
    en de overeengekomen vergoeding naar rato van de wel reeds uitgevoerde
    werkzaamheden bij de Cliënt in rekening worden gebracht, tenzij er sprake is van
    ondeelbare werkzaamheden, dit naar beoordeling van de Dierenartsenpraktijk.

    Artikel 6: Tarieven, honoraria en betaling
    6.1 De Dierenartsenpraktijk stelt de in rekening te brengen tarieven en honoraria vast volgens
    zijn eigen tarieven naar gelang tijd en omstandigheden. Op de nota wordt de berekende
    BTW vermeld.
    6.2 Betaling van de nota van de Dierenartsenpraktijk kan contant geschieden, direct na de
    verrichting, tenzij anders is overeengekomen.
    6.3 De Dierenartsenpraktijk heeft het recht om in voorkomende gevallen voorafgaand aan de
    uitvoering van zijn werkzaamheden van de Cliënt een aanbetaling te verlangen en niet
    eerder met zijn werkzaamheden aan te vangen dan nadat het bedrag door de
    Dierenartsenpraktijk is ontvangen, tenzij de Dierenartsenpraktijk op grond van wettelijke
    en/of gedrags-/tuchtrechtelijke regelgeving verplicht is de aangeboden Patiënt direct te
    behandelen.
    6.4 Voor niet-contante betalingen geldt een betalingstermijn van 14 dagen na factuurdatum
    in welk geval administratiekosten in rekening gebracht kunnen worden.
    6.5 Indien meerdere nota's openstaan worden niet-integrale betalingen daarvan geacht te
    strekken tot voldoening van de oudste nota.
    6.6 Bij niet-tijdige betaling zal de Debiteur direct en van rechtswege in verzuim zijn door het
    enkele verloop van de betalingstermijn en is de Debiteur de wettelijke rente verschuldigd
    over de hoofdsom of het restant van de openstaande vordering.
    6.7 De Debiteur is niet gerechtigd enige (betalings)verplichting aan de Dierenartsenpraktijk op
    te schorten, noch is de Debiteur gerechtigd verrekening, uit welken hoofde dan ook, toe te
    passen ten aanzien van bedragen, die door de Dierenartsenpraktijk in rekening zijn en/of
    worden gebracht.
    6.8 Indien de Debiteur in verzuim is en tot incasso wordt overgegaan, is de Debiteur, naast
    het verschuldigde bedrag en de daarop verschenen rente, gehouden tot vergoeding van
    zowel de buitengerechtelijke als de gerechtelijke incassokosten.
    6.9 De Dierenartsenpraktijk heeft het recht om, indien de Cliënt de Patiënt na voltooiing van
    de diergeneeskundige behandeling niet of niet tijdig bij de Dierenartsenpraktijk ophaalt,
    alle daarmee gepaard gaande extra kosten bij de Cliënt in rekening te brengen.
    6.10 Betalingen van de Debiteur strekken eerst tot voldoening van de verschuldigde kosten,
    vervolgens tot voldoening van de verschenen rente en pas daarna tot voldoening van de
    oudste openstaande factuur.


    Artikel 7: Klachten
    7.1 De Cliënt is verplicht om de door de Dierenartsenpraktijk te verrichten prestatie en/of te
    leveren goederen, waaronder begrepen medicamenten, onverwijld te keuren op direct
    constateerbare gebreken en/of onvolkomenheden.
    7.2 Indien de Dierenartsenpraktijk het door de KNMvD vastgestelde Klachtenreglement
    KNMvD hanteert, dan kan de Cliënt daarvan gebruik maken. Indien op de website van De
    Dierenartsenpraktijk niet is vermeld dat hij het Klachtenreglement KNMvD hanteert, dan is
    het Klachtenreglement in beginsel niet van toepassing. Op eerste verzoek van de Cliënt
    zal de Dierenartsenpraktijk kenbaar maken of hij toch het Klachtenreglement KNMvD
    hanteert c.q. wenst te hanteren.
    7.3 Onverminderd het bepaalde in het eventueel van toepassing zijnde KNMvD
    Klachtenreglement, dient de Cliënt klachten over de verrichte diensten binnen 30 dagen
    nadat de werkzaamheden zijn beëindigd of nadat de gebreken en/of onvolkomenheid aan
    de Cliënt kenbaar zijn geworden, aan de Dierenartsenpraktijk (bij voorkeur schriftelijk) te
    berichten. Bij overschrijding van deze termijn van 30 dagen vervalt elke aanspraak jegens
    de Dierenartsenpraktijk ter zake enig gebrek en/of enige onvolkomenheid.
    7.4 Indien de Dierenartsenpraktijk de klacht over de verrichte prestatie gegrond bevindt,
    heeft de Dierenartsenpraktijk te allen tijde het recht om:
    a. indien dat nog mogelijk is, deze prestatie alsnog binnen een redelijke termijn op de
    juiste wijze te verrichten of;
    b. het door de Cliënt verschuldigde bedrag te crediteren;
    zulks ter keuze van de Dierenartsenpraktijk.


    Artikel 8: Aansprakelijkheid
    Algemeen
    8.1 Indien de Dierenartsenpraktijk en/of de Dierenarts op enigerlei wijze aansprakelijk
    zal/zullen zijn jegens de Cliënt dan is deze aansprakelijkheid te allen tijde beperkt tot het
    bedrag dat in het desbetreffende geval door de aansprakelijkheidsverzekering van de
    Dierenartsenpraktijk c.q. de Dierenarts wordt uitgekeerd.
    8.2 Aansprakelijkheid voor indirecte schade is te allen tijde uitgesloten, waaronder in ieder
    geval maar niet uitsluitend begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen
    en schade door (bedrijfs)stagnatie en dergelijke.
    8.3 De uitvoering van de overeenkomst geschiedt uitsluitend ten behoeve van de Cliënt.
    Derden kunnen aan deze overeenkomst en de uitvoering daarvan geen rechten ontlenen.
    8.4 Buiten de in dit artikel genoemde gevallen, is iedere aansprakelijkheid uitgesloten.
    8.5 De Cliënt vrijwaart de Dierenartsenpraktijk voor alle aanspraken van derden die het gevolg
    mochten zijn, direct of indirect, van de uitvoering van de overeenkomst.


    Bijzondere bepalingen
    8.6 Indien ingevolge de Behandelingsovereenkomst een diergeneeskundige keuring wordt
    uitgevoerd, dan gelden de volgende bepalingen, voor zover deze afwijken van de
    bepalingen in de voorgaande leden van dit artikel:
    8.6.1 De keurende Dierenarts en/of de Dierenartsenpraktijk zijn niet aansprakelijk voor
    enige schade – vermogens- en gevolgschade daaronder uitdrukkelijk begrepen –
    veroorzaakt door het uitvoeren van de keuring dan wel door onjuistheden en
    onvolledigheden in het opstellen van het onderzoeksrapport tenzij vaststaat dat
    deze schade te wijten is aan opzet of grove schuld van de keurende Dierenarts.
    8.6.2 Ter zake de onder 8.6.1 genoemde aansprakelijkheid komt slechts de Cliënt –
    binnen de daar genoemde kaders - een vorderingsrecht toe jegens de keurende
    Dierenarts en/of de Dierenartsenpraktijk; anderen dan de Cliënt kunnen aan het
    onderzoeksrapport geen enkel recht op schadevergoeding ontlenen.
    8.6.3 De aansprakelijkheid van de Dierenartsenpraktijk en de Dierenarts zal te allen tijde
    beperkt zijn tot het bedrag dat in het desbetreffende geval door de
    aansprakelijkheidsverzekering van de Dierenarts en/of de Dierenartsenpraktijk
    wordt uitgekeerd
    8.6.4 Indien de Cliënt en/of derden menen dat de gezondheidstoestand van de Patiënt
    ten tijde van de onderhavige keuring niet overeenkomt met hetgeen in het
    onderzoeksrapport is vermeld, dienen zij zulks op straffe van verval van ieder
    vorderingsrecht jegens de Dierenarts en/of de Dierenartsenpraktijk binnen
    bekwame tijd schriftelijk te melden aan hun wederpartij (bij bijvoorbeeld de
    koopovereenkomst) en deze tot vergoeding van schade aan te spreken, onder
    gelijktijdige verstrekking van een afschrift van deze melding aan de keurende
    Dierenarts en de Dierenartsenpraktijk.
    8.6.5 Op geschillen over het uitvoeren van de keuring en/of de invulling van het
    onderzoeksrapport is uitsluitend Nederlands recht van toepassing en uitsluitend
    de Nederlandse rechter is bevoegd kennis daarvan te nemen.
    8.6.6 Indien de Cliënt niet de eigenaar van het dier is, staat deze ervoor in dat de
    eigenaar toestemming heeft verleend voor het uitvoeren van de
    diergeneeskundige keuring en de artikelen 8.6.1 t/m 8.6.5 ook jegens de eigenaar
    kunnen worden ingeroepen.
    8.6.7 De artikelen 8.6.1 t/m 8.6.6 zijn ook van toepassing indien de Cliënt het
    onderzoeksrapport niet ondertekent.
    8.7 Indien de door de Cliënt verzochte dienstverlening van de Dierenartsenpraktijk betrekking
    heeft op de in- of uitvoer van dieren, waaronder maar niet beperkt tot het afgeven van
    (gezondheids)verklaringen, is de aansprakelijkheid van de Dierenartsenpraktijk
    uitgesloten. De Cliënt vrijwaart de Dierenartsenpraktijk in dat kader voor aanspraken van
    derden uit welken hoofde dan ook.
    8.8 De in artikel 8.7 bedoelde uitsluiting van aansprakelijkheid is niet van toepassing als
    sprake is van opzet en/of grove schuld, waarvan in ieder geval ook sprake zal zijn wanneer
    de Dierenartsenpraktijk en/of de Dierenarts bewust zijn medewerking verleent aan illegale
    handel.
    8.8 Onverminderd het bepaalde in de voorgaande leden van dit artikel, sluit de
    Dierenartsenpraktijk, tenzij sprake is van opzet en/of grove schuld van de Dierenarts
    en/of de Dierenartsenpraktijk, iedere aansprakelijkheid uit:
    - voor schade ten gevolge van toediening van diergeneesmiddelen door de Cliënt zelf
    en/of;
    - voor schade ten gevolge van toediening van diergeneesmiddelen in opdracht van
    derden, waaronder begrepen toediening in opdracht van overheidsinstanties en/of;
    - voor letsel en/of schade door de toediening van deze middelen, de eventuele
    bijwerkingen daarvan en/of;
    - voor onzorgvuldigheden bij de vervulling van de daarvoor geldende administratieve
    verplichtingen en daarmee samenhangende bewijsproblemen.
    8.9 Het sluiten van een overeenkomst en/of het verrichten van diergeneeskundige
    behandelingen en/of het in het kader daarvan leveren en/of toedienen van
    medicamenten en/of het geven van diergeneeskundige adviezen en diensten, laat geheel
    onverlet de risicoaansprakelijkheid van de Cliënt en/of derden voor door het dier
    aangerichte schade in de zin van art. 6:179 BW.


    Artikel 9: Eigendom en gegevens
    9.1 De Dierenartsenpraktijk behoudt te allen tijde de eigendom van afschriften, bescheiden
    en andere informatiedragers zoals bijvoorbeeld röntgenfoto's die betrekking hebben op de
    Patiënt en de uitvoering van de overeenkomst.
    9.2 De Dierenartsenpraktijk zal deze bescheiden gedurende 5 jaren bewaren. De Cliënt kan op
    verzoek tegen een vergoeding van de kostprijs afschriften krijgen van deze
    informatie(dragers) en/of andere bescheiden.
    9.3 Voor de uitvoering van de overeenkomst maakt de Dierenartsenpraktijk gebruik van de
    (persoons)gegevens die de Cliënt aan de Dierenartsenpraktijk verstrekt. Bij de verwerking
    van de persoonsgegevens van de Cliënt conformeert de Dierenartsenpraktijk zich aan de
    geldende wet- en regelgeving op het gebied van Privacy.

    Artikel 10: Bijzondere bepalingen
    Betreding stallen/Locatie werkzaamheden
    10.1 Indien de behandeling van de Patiënt daartoe aanleiding geeft, heeft de
    Dierenartsenpraktijk het recht om aan eenieder, zo nodig ook aan de Cliënt, de toegang
    tot de stallen of een andere locatie waar de behandeling plaatsvindt, te ontzeggen en/of
    andere voorwaarden te geven die hij noodzakelijk acht voor de behandeling. De Cliënt is
    gehouden hieraan gehoor te geven.


    Wetenschappelijk onderzoek
    10.2 De Dierenartsenpraktijk heeft het recht om (onderdelen van ) de Patiënt of van de Patiënt
    afkomstige stoffen te gebruiken voor statistisch en/of wetenschappelijk onderzoek, ofwel
    in een publicatie te verwerken, tenzij de Cliënt hiertegen uitdrukkelijke en onoverkomelijke
    bezwaren kenbaar heeft gemaakt. De Dierenartsenpraktijk zal zo nodig en indien mogelijk
    het voornemen om genoemde gegevens te gebruiken voor onderzoek voorafgaand
    melden aan de Cliënt.


    Artikel 11: Toepasselijk recht en geschillenbeslechting
    11.1 Op de overeenkomst en alle overeenkomsten die daaruit voort mochten vloeien tussen de
    Dierenartsenpraktijk en de Cliënt is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
    11.2 De Rechtbank in het arrondissement waar de Dierenartsenpraktijk is gevestigd is bij
    uitsluiting bevoegd om kennis te nemen van geschillen tussen partijen, onverminderd de
    bevoegdheid van de Dierenartsenpraktijk een geschil aan de volgens de wet bevoegde
    rechter voor te leggen.

  • Dierenkliniek Duinoord B.V., gevestigd aan Populierstraat 51
    2565MH Den Haag, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.

    Contactgegevens:
    https://www.dierenkliniekduinoord.nl/
    Populierstraat 51
    2565MH Den Haag
    0703655666
    Yvette van de Brug is de Functionaris Gegevensbescherming van Dierenkliniek Duinoord B.V. Zij is te bereiken via info@dierenkliniekduinoord.nl

    Persoonsgegevens die wij verwerken

    Dierenkliniek Duinoord B.V. verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt.

    Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:
    - NAW-gegevens
    - Geslacht
    - Telefoonnummer
    - E-mailadres
    - Overige persoonsgegevens (zoals geboortedatum of geboorteplaats die u actief verstrekt bijvoorbeeld door een profiel op deze website aan te maken, in correspondentie en telefonisch


    Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken

    Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als u er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via info@dierenkliniekduinoord.nl, dan verwijderen wij deze informatie.


    Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken

    Dierenkliniek Duinoord B.V. verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
    - Om goederen en diensten aan u te kunnen leveren. De verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij de betrokkene partij is, of om op verzoek van de betrokkene vóór de sluiting van een overeenkomst maatregelen te nemen.
    - Het afhandelen van uw betaling. De verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij de betrokkene partij is, of om op verzoek van de betrokkene vóór de sluiting van een overeenkomst maatregelen te nemen.
    - U te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren. De verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij de betrokkene partij is, of om op verzoek van de betrokkene vóór de sluiting van een overeenkomst maatregelen te nemen.
    - U te informeren over wijzigingen van onze diensten en producten. De verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij de betrokkene partij is, of om op verzoek van de betrokkene vóór de sluiting van een overeenkomst maatregelen te nemen.
    - Dierenkliniek Duinoord B.V. verwerkt ook persoonsgegevens als wij hier wettelijk toe verplicht zijn.

    Geautomatiseerde besluitvorming

    Dierenkliniek Duinoord B.V. gebruikt geen geautomatiseerde besluitvorming.


    Hoe lang we persoonsgegevens bewaren

    Dierenkliniek Duinoord B.V. bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Wij hanteren de volgende bewaartermijnen voor de alle categorieën van persoonsgegevens, geldend vanaf uw inschrijving in onze kliniek tot maximaal 7 jaar na beëindiging van de behandelingsovereenkomst


    Delen van persoonsgegevens met derden

    Dierenkliniek Duinoord B.V. verkoopt uw gegevens niet aan derden en verstrekt deze uitsluitend indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een bewerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens. Dierenkliniek Duinoord B.V. blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen.

    Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken

    Dierenkliniek Duinoord B.V. gebruikt alleen technische en functionele cookies. En analytische cookies die geen inbreuk maken op uw privacy. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en uw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren. U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.


    Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen

    U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door Dierenkliniek Duinoord B.V. en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen.

    U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar info@dierenkliniekduinoord.nl.

    Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek.

    Dierenkliniek Duinoord B.V. wil u er tevens op wijzen dat u de mogelijkheid heeft om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons

    Hoe wij persoonsgegevens beveiligen

    Dierenkliniek Duinoord B.V. neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via info@dierenkliniekduinoord.nl